INFORMACJE BIEŻĄCE:


Ogłoszenia o kwalifikacji na studia częściowe w ramach programu LLP ERASMUS

Pojawiły się nowe, ważne informacje związane z rekrutacją na studia częściowe w ramach programu ERASMUS: został przedłużony termin składania dokumentów oraz zostało przyznane stypendium w wysokości 200 EUR miesięcznie. Prosimy zapoznać z załączonymi plikami.
ZałącznikWielkość
ogolne_zasady_kwalifkacji_2012_2013.doc157 KB
zasady_kwalifikacji_IBIAL_2012_2013.doc19.5 KB


II tura rekrutacji na praktyki w ramach programu ERASMUS

Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z załšcznikiem.

ZałącznikWielkość
IItura_praktyk.pdf75.06 KB


ERASMUS 2011/12 - III tura kwalifikacji na studia częściowe

Pojawiły się nowe, ważne informacje związane z rekrutacją na studia częściowe w ramach programu ERASMUS: został przedłużony termin składania dokumentów oraz zostało przyznane stypendium w wysokości 200 EUR miesięcznie. Szczegóły w załączonym pliku.
ZałącznikWielkość
3_tura_cd.doc20 KB


ERASMUS 2011/12 - III tura kwalifikacji

W załączniku komunikaty BWZ nr 13/11/SMS/2011/12-ERASMUS 2011/12, dotyczące Zagranicznych studiów częściowych - III tury kwalifikacji. Dokumenty należy składać do 15 października.

ZałącznikWielkość
SMSkom_IIItura_11_12.doc42.5 KB
2011Wolne__miejsca_2011_12_3tura_ostateczna.xls98.5 KB


Wysokości opłat związanych ze studiowaniem w IBI AL
(obowiązuje od roku akademickiego 2008/09)

Powtarzanie zajęć:

powtarzanie roku studiów
powtarzanie w całości przedmiotu semestralnego (30 godz.)
powtarzanie w całości przedmiotu rocznego (60 godz.)



3000 zł
300 zł
600 zł
Zajęcia nieobjęte planem studiów:

konsultacje dot. pracy dyplomowej po wznowieniu studiów w przypadku skreślenia z powodu niezłożenia pracy dyplomowej lub egzaminu dyplomowego w terminie



400 zł


HARMONOGRAM POSTĘPOWANIA w przypadku składania dokumentów do egzaminu dyplomowego

  1. Sześć tygodni przed planowanym terminem egzaminu dyplomowego należy złożyć w sekretariacie dydaktycznym Instytutu podanie o akceptację tematu pracy dyplomowej (załącznik nr 1 [plik doc], [plik pdf]). Podanie kieruje się do Dyrektora Instytutu, po uprzednim zaopiniowaniu przez kierownika odpowiedniego kierunków studiów:
    • kierunek: filologia, specjalność: filologia nowogrecka - dr hab. Małgorzata Borowska, prof. UW,
    • kierunek: kulturoznawstwo, specjalność: cywilizacja śródziemnomorska - prof. dr hab. Jerzy Styka.

  2. Na trzy tygodnie przed egzaminem dyplomowym do sekretariatu dydaktycznego należy dostarczyć:
    • egzemplarz pracy dyplomowej wydrukowany dwustronnie i zbindowany (pierwsze trzy strony pracy powinny być sporządzone zgodnie z załącznikiem nr 2 [plik doc], [plik pdf]),
    • płytę CD (praca zapisana w jednym pliku "pdf" tożsama z wydrukiem; za okładkę płyty włożona zmniejszona strona tytułowa pracy).
    • indeks,
    • karty egzaminacyjne,
    • zaświadczenie o odbytych praktykach - jeśli nie zrobiono tego wcześniej,
    • zaświadczenie z BUW-u o zawieszeniu konta (studia I stopnia)/ likwidacji konta (studia II stopnia),
    • zaświadczenie z Czytelni Pracowni Studiów Helleńskich o tzw. "czystym koncie",
    • zaświadczenie z Biura Pełnomocnika Rektora ds. Organizacji Nauczania Języków, obcych - o braku zobowiązań finansowych w stosunku do SZJO.
    Uwaga! Cała praca powinna być zapisana w jednym pliku. Strona tytułowa, strona z oświadczeniami oraz strona ze streszczeniem, słowami kluczowymi i tematem w języku ang. są nierozłączną częścią pracy (numery tych stron to 1, 2 oraz 3 - tworząc spis treści, należy uwzględnić przesunięcie numeracji całej pracy o te trzy strony).
    Kody wg programu Socrates-Erasmus:
    • Kierunek filologia, specjalność: filologia nowogrecka: kod 09 100
    • kierunek: kulturoznawstwo, specjalność: cywilizacja śródziemnomorska: kod 14 700

    2.1 Po złożeniu pracy w Sekcji Toku Studiów student wprowadza do Archiwum Prac Dyplomowych (APD) streszczenie, słowa kluczowe, tytuł pracy w języku angielskim oraz ładuje plik z pracą w formacje PDF (maks. 25 MB). APD krok po kroku

    • krok 1. Zaloguj się w APD https://apd.uw.edu.pl/ (login to PESEL, hasło to samo, co przy rejestracji na zajęcia) - ukaże się indywidualna strona studenta z wyszczególnionymi zadaniami (tabela MOJE ZADANIA). Uwaga, zadania studenta zostaną wygenerowane w APD do trzech dni roboczych od czasu złożenia pracy w sekcji.

    • krok 2. Kliknij na temat swojej pracy dyplomowej - ukaże się strona "Szczegóły dyplomu". Widoczne będą trzy okna z możliwością edycji, w których należy wprowadzić odpowiednio: temat pracy w języku angielskim, streszczenie i słowa kluczowe, a następnie wybrać opcję "Zapisz".

      Uwaga! Przy wypełnianiu poszczególnych pól edycji należy szczególnie uważać przy wklejaniu gotowego tekstu z innego edytora, np. MS Word, ponieważ system nie czyta w ten sposób wprowadzonych znaków specjalnych, np.: [']["]["][-]. W efekcie tego, po zapisaniu zmian, we wspomnianych miejscach widnieją niezrozumiałe ciągi cyfr, mimo ich poprawnego wyświetlania przed zapisaniem. Aby tego uniknąć, należy wypełniać pola edycji bezpośrednio z klawiatury lub przynajmniej, po wklejeniu gotowego teksu, zastąpić wszystkie znaki specjalne odpowiednikami bezpośrednio z klawiatury (mimo ich pozornego poprawnego wyświetlenia).

    • krok 3. Przygotuj plik z pracą wg następujących wymagań:

  3. format pliku PDF (przykładowy darmowy program do konwertowania plików tekstowych na PDF do ściągnięcia ze strony: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=57796&package_id=53473&release_id=442172 )

  4. nazwa pliku wg schematu:

    magisterium na kulturoznawstwie:4018-MGR-CS-indywidualny nr PESEL studenta
    licencjat na kulturoznawstwie:4018-LIC- CS-indywidualny nr PESEL studenta
    licencjat na filologii nowogreckiej:4018-LIC-FN-indywidualny nr PESEL studenta

  5. Nazwa musi być zapisana dużymi literami, nie może zawierać żadnych odstępów ani polskich znaków, ma mieć rozszerzenie .pdf zapisane małymi literami.
    Przykład: 4018-MGR-CS-83092500036.pdf Ze względu na ochronę danych osobowych, numer PESEL znajdujący się w nazwie pliku zostanie automatycznie zastąpiony numerem indentyfikacyjnym. Nastąpi to w momencie przesłania pracy do APD.

    Uwaga! Cała praca powinna być zapisana w jednym pliku. Strona tytułowa, strona z oświadczeniami oraz strona ze streszczeniem, słowami kluczowymi i tematem w języku ang. są nierozłączną częścią pracy (numery tych stron to 1, 2 oraz 3 - tworząc spis treści, należy uwzględnić przesunięcie numeracji całej pracy o te trzy strony).

    • krok 4. Po zapisaniu zmian w "Szczegółach dyplomu" należy załadować plik z pracą. W tym celu wybierz przycisk "Przeglądaj", który pozwoli wskazać uprzednio zapisany na twoim komputerze plik z pracą, a następnie naciśnij przycisk "Wyślij".
    • krok 5. Po przesłaniu pliku do APD, wybierz opcję "Wysłano wszystkie pliki". Spowoduje to przekazanie pracy na stronę ADP promotora.
    Pamiętaj! Poinformuj o tym promotora, aby ten zatwierdził wprowadzone zmiany i zarchiwizował pracę.
    • krok 6. Skontroluj, czy promotor zatwierdził pracę w APD. W przypadku przesłania pracy do poprawki na twoim koncie APD ponownie ukaże się zadanie: "Wprowadź szczegóły pracy". Należy wtedy wprowadzić uzgodnione z promotorem korekty, powtarzając kroki od 1 do 5.
      Przewodnik dla opiekunów i recenzentów prac dyplomowych

    Najpóźniej trzy tygodnie przed egzaminem dyplomowym należy złożyć dokumenty wymagane do przygotowania dyplomu:

    • 4 zdjęcia do dyplomu (wymiary 4,5cm x 6,5cm) - wersja angielska, OPŁATA ZA WERSJĘ POLSKĄ - 60 ZŁ
    • 5 zdjęć do dyplomu (wymiary 4,5cm x 6,5cm) - wersja polska, OPŁATA ZA WERSJĘ POLSKĄ I ANGIELSKĄ - 100 ZŁ

  6. Na tydzień przed egzaminem dyplomowym należy skontaktować się z Sekretariatem Dydaktycznym w celu potwierdzenia daty egzaminu dyplomowego oraz wyjaśnienia ewentualnych nieprawidłowości tel.: (0-22) 5520227.
Uwaga,

Studenci ostatniego roku studiów, którzy chcą przystąpić do egzaminu dyplomowego między 1 a 15 lipca są zobowiązani złożyć komplet dokumentów do 20 czerwca.

Studenci ostatniego roku studiów, którzy chcą przystąpić do egzaminu dyplomowego między 16 a 31 lipca są zobowiązani złożyć komplet dokumentów do 30 czerwca.

Studenci ostatniego roku studiów, którzy chcą przystąpić do egzaminu dyplomowego przed egzaminem na studia drugiego stopnia (egzamin ma miejsce około 15 września) są zobowiązani złożyć komplet dokumentów do 15 lipca.

Studenci, którzy złożą dokumenty po 15 lipca a także na początku września termin obrony będą mieli wyznaczony już po egzaminie na studia drugiego stopnia.

Studenci, którzy złożą komplet dokumentów do 10 września będą mieli wyznaczony termin egzaminu dyplomowego przed końcem września.

PROSZĘ O PRZESTRZEGANIE WYZNACZONYCH TERMINÓW.


Zasady przedłużania terminu egzaminu dyplomowego

Zgodnie z Regulaminem student, który kończy studia w roku powinien złożyć egzamin do końca września. Możliwe jest bezpłatne przedłużenie terminu obrony do konca grudnia. Jeśli student nie zlozy egzaminu do tego terminu zostanie skreślony z listy studentów. Potem może się ubiegac na wznowienie studiów na dzień egzaminów.

Opłata za wznowienie na dzień egzaminu dyplomowego wynosi 400 zł. By móc ubiegac się o trzymiesięczne przedłużenie należy najpóźniej do końca wrzesnia złożyć w Sekretariacie indeks z wszystkimi wpisami oraz podpisana przez Kierownika Studiow zgodę na przedłużenie terminu egzaminu dyplomowego. Wówczas prace dyplomowa należy złożyć najpóźniej do 25 listopada.

REGULAMIN Studiów na Uniwersytecie Warszawskim

§ 8

9. Osoba, która po uzyskaniu absolutorium została skreślona ze studiów, może ubiegać się o wznowienie studiów na dzień egzaminu dyplomowego, jeśli złoży pracę dyplomową w okresie nieprzekraczającym dwóch lat od daty uzyskania absolutorium. Dziekan decyduje o wznowieniu studiów na podstawie opinii promotora.

10. Osoba, która po uzyskaniu absolutorium została skreślona ze studiów i w ciągu dwóch lat od uzyskania absolutorium nie złożyła pracy dyplomowej, może ubiegać się o wznowienie studiów na ostatnim roku studiów. Zasady określone w ust. 13 stosuje się odpowiednio.


Osoby, które chcą się ubiegać o stypendium naukowe są zobowiązane złożyć dokumenty do zaliczenia roku do 12 września 2011 roku. Pod pojęciem dokumentów rozumie się indeks, karty egzaminacyjne z wszystkimi wpisami. Należy również mieć w indeksie pieczątkę z BUW-u, która potwierdza, że na koncie nie ma żadnych zaległości. Do dokumentów należy dołączyć podanie o stypendium naukowe, którego wzór znajduje się na stronie kierunku.

Osoby, które nie będą ubiegać się o stypendium naukowe zobowiązane są złożyć dokumenty do 23 września 2011 roku.

Osoby, które nie złożą do 23 września 2010 roku dokumentów do zaliczenia roku zostaną skreślone z listy studentów.

Osoby, które w roku akad. 2010/11 były na urlopie dziekańskim powinny do dnia 23 września 2010 roku złożyć w Sekretariacie indeks - wraz z podaniem wydrukowanym z USOSa - o ponowne wpisanie na stosowny rok akademicki 2011/12 po urlopie dziekańskim.

Osoby, które w roku akad. 2011/12 planują urlop dziekański powinny do dnia 23 września 2010 roku złożyć podanie wydrukowane z USOSa - podanie o urlop dziekański. Podanie można złożyć wraz z dokumentami do zaliczenia roku. Nie można złożyć podania - zanim złoży się dokumenty do zaliczenia roku.

Osoby, które będą odbierały indeksy po zaliczeniu roku czy wpisie po urlopie dziekańskim - proszę wziąć ze sobą legitymację. Odbierając indeks otrzymacie Państwo hologram na kolejny semestr. Proszę sprawdzać w USOSie - czy macie Państwo zaliczony rok. Jeśli tak - proszę odczekać jeszcze maksymalnie tydzień (indeksy rozliczają pracownicy Sekretariatu ale podpisy muszą złożyć Kierownicy Studiów) a potem zgłosić się do Sekretariatu.

Osoby, które studiują równolegle i chcą przepisać zajęcia z drugiego kierunku do indeksu CS powinny najpóźniej do 20 października złożyć w Sekretariacie podpisane przez Kierownika Studiów podanie z wykazem przedmiotów do przepisania. Podanie zostanie dołączone do Państwa dokumentów. Jeśli to możliwe - przy uzyskiwaniu zaliczeń proszę prosić wykładowców o wpisy do obu indeksów. Jeśli nie będzie to możliwe - należy złożyć do zaliczenia roku oba indeksy bądź xero stron z przedmiotami do podpisu. Xero powinno być potwierdzone (za zgodność z oryginałem) przez Sekretariat kierunku, z którego przedmioty są przepisywane.

Proszę pamiętać, że KAZDE składane podanie musi być wydrukowane z USOSa. W ten sposób unikniecie Państwo pisania niewłaściwych podań. USOS Państwa podanie dopasowuje do szablonu.


Szanowni Państwo,

poniżej znajdują się wzory wniosków o:

  • miejsce w akademiku (składane w terminie do 15 czerwca każdego roku);
  • stypendium socjalne (składane do 30 października każdego roku - podanie można składać również do 10 każdego następnego miesiąca - w przypadku podań złożonych z opóźnieniem z winy studenta nie przyznaje się wyrównania);
  • stypendium specjalne dla osoby niepełnosprawnej (składane do 30 października każdego roku - podanie można składać również do 10 każdego następnego miesiąca - w przypadku podań złożonych z opóźnieniem z winy studenta nie przyznaje się wyrównania);
  • stypendium za wyniki w nauce ( składane wraz z dokumentami do zaliczenia roku - o takie stypendium mogą się ubiegać studenci, którzy złoża dokumenty do 14 września 2010 roku i nie otrzymali w czasie sesji oceny niedostatecznej);
  • stypendium za wyniki w sporcie (składane do 30 października każdego roku - podanie można składać również do 10 każdego następnego miesiąca - w przypadku podań złożonych z opóźnieniem z winy studenta nie przyznaje się wyrównania);
  • stypendium na wyżywienie (składane do 30 października każdego roku - podanie można składać również do 10 każdego następnego miesiąca - w przypadku podań złożonych z opóźnieniem z winy studenta nie przyznaje się wyrównania);
  • stypendium mieszkaniowe (składane do 30 października każdego roku - podanie można składać również do 10 każdego następnego miesiąca - w przypadku podań złożonych z opóźnieniem z winy studenta nie przyznaje się wyrównania);
  • zapomogę ( szczegółowe zasady ubiegania się o zapomogę znajdują się w Regulaminie Przyznawania Świadczeń Socjalnych).

Kliknij aby pobrać plik z wzorami wniosków


Ważna wiadomość dla wszystkich studentów:
Wnioski o stypendium socjalne, wyżywienie, stypendium mieszkaniowe należy składać do 10 października. Osoby, które złożą dokumenty po tym terminie mogą liczyć na otrzymanie stypendium dopiero od grudnia i to bez wyrównania.

Jednocześnie przypominam, że składając dokumenty do zaliczenia roku do 16 września należy dołączyć wniosek o stypendium naukowe. Osoby, które już złożyły dokumenty do zaliczenia roku a nie złożyły wniosku proszone są o złożenie go miedzy 1 a 16 września. Stypendia będą wypłacane od listopada - z wyrównaniem za październik. Stypendia wypłacane są przez okres 10 miesięcy. Stypendia są wypłacane wyłącznie na KONTO STUDNETA. We wniosku należy wiec podać NUMER WŁASNEGO KONTA.

Jeśli student składa egzamin dyplomowy przed upływem 10 miesięcy to stypendium jest wypłacane w następnym miesiącu do pełnych 10 miesięcy. Ostatnie stypendium socjalne, mieszkaniowe i na wyżywienie jest wypłacane w miesiącu złożenia egzaminu dyplomowego.


10 kroków
do udanej rejestracji
na zajęcia
w IBI AL UW

Jak się zarejestrować?

  1. Wchodzimy do Usosweb - usosweb.dak.uw.edu.pl;
  2. Wybieramy Moduł rejestracje;
  3. Pojawi się odsyłacz do Modułu dla studentów:
  4. Przechodzimy do modułu - dla studentów;
  5. Wybieramy zakładkę rejestracje;
  6. Wybieramy zakładkę rejestruj na przedmioty;
  7. Wybieramy link na górze - zobacz wszystkie przedmioty, na które możesz się zarejestrować;
  8. Pojawi się lista wszystkich zajęć fakultatywnych w IBI AL, na które można się zarejestrować;
  9. Klikamy na koszyczek przedmiotu, który nas interesuje;
  10. Pojawia się informacja o zapisaniu na zajęcia.

Na zajęcia obowiązkowe (ćwiczenia, konwersatoria) jesteście Państwo zapisywani automatycznie. Na zajęcia do wyboru (wykłady, lektoraty, konwersatoria i ćwiczenia poza programem studiów) należy zapisać się samodzielnie.
Nie ma ograniczeń co do liczby zapisów. W ciągu trwania rejestracji można dowolnie rejestrować się na zajęcia i wyrejestrowywać z nich.
Na wykłady ogólnodostępne, lektoraty zewnętrzne i wf należy zapisywać się przez stronę http://rejestracja.usos.uw.edu.pl/.
UWAGA - wykłady ogólnodostępne IBI AL zaczynające się od kodu 4018 - nie są dla studentów IBI AL wykładami ogólnodostępnymi.


Procedura wyrejestrowywania się z zajęć

Zgodnie z Regulaminem Studiów na UW każdy student studiów pierwszego i drugiego stopnia ma prawo do wyrejestrowania się z jednych zajęć w ciągu studiów - bez ponoszenia żadnych konsekwencji. Podanie o wyrejestrowanie należy wydrukować z USOSa a następnie udać się do stosownego Kierownika Studiów - z prośbą o pozytywne rozpatrzenie prośby. Podpisane podanie należy następnie złożyć w Sekretariacie Dydaktycznym IBI AL. W przypadku zajęć innych niż WF i lektorat w SZJO student nie musi podejmować żadnych innych czynności (w ciągu tygodnia na koncie studenta pojawia się informacja o wyrejestrowaniu z zajęć).W przypadku zajęć WF lub lektoratu Sekretariat jedynie wpisuje do USOSa decyzję. Należy następnie odebrać z Sekretariatu pismo i udać się z nim do SZJO lub SW w celu ostatecznego wyrejestrowania z grupy.

................................................................................................................................................
Studia Śródziemnomorskie, Sekretariat Dydaktyczny IBI UW
ul. Nowy Świat 69, 00-046 Warszawa, tel. 552 02 27 lub 552 01 31 wew.227, e-mail: rokoszewska@ibi.uw.edu.pl
, szewczyk@ibi.uw.edu.pl